Gürkan: 'Hepsinin işine karışırım'

Kayısı Haber'in Genel Yayın Yönetmeni Mahir Temur'un Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan ile yaptığı röportaj yayında...

Yaklaşık 15 ayda sayısız röportaj tekliflerime bi şekilde olumsuz cevap aldığım Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan ile nihayet bir söyleşi yaptım. Kafamdaki sorularımı sormaya çalıştım. MASKİ'deki su sayaçları ile ilgili çıkan haberleri de sordum, açığa alınan eski daire başkanlarını da sordum. Başkan Gürkan'ın ekibini de sordum Ahmet Çakır ile ilişkisini de sordum.

Hadi başlayalım…

MAHİR TEMUR: Başkan'ım öncelikle röportajımızı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. İlk sorum şu olsun. 15 aydır Büyükşehir Belediye Başkanısınız. Yüzde 68,9 bir oyla başkan seçildiniz. 15 ayda net bir şekilde neler yaptığınızı açıklar mısınız?

SELAHATTİN GÜRKAN: Soruyu şu şekilde değerlendirelim. Resmi oy oranı ile gayri resmi oy oranını fark edelim. Yani Malatya tarihinde en yüksek teveccüh ile seçilen bir belediye başkanıyız. Artı Türkiye'de b kadar fazla oy arttıran tek şehir Malatya'dır. Ayrıca yine Malatya'da muhalefet partilerinin kazandığı ilçelerde dahi Büyükşehir Belediye Başkanı daha fazla oy almıştır.

SORU: AK Parti'nin kazanamadığı ilçelerde dahi biz lider çıktık, diyorsunuz galiba.

SELAHATTİN GÜRKAN: 13 ilçenin hepsinde lideriz artı AK Parti'nin kazanmadığı ilçelerde de öndeyiz. Ayrıca sizin belirttiğiniz oy oranından çok yüksek bir oy aldık ama spekülasyon olmasın diye bir şey söylemiyorum.

SORU: Siz tüm Malatya'nın Belediye Başkanı mısınız?

SELAHATTİN GÜRKAN: Tüm Malatya'nın Belediye Başkanı'yız. Belediye Başkanını tarif ederken geçmiş bin yılın, gelecek bin yılın ve günümüzde yaşayan tüm insanların belediye başkanıyız. O vizyon içerisinde bir belediye başkanlığı tanımı yapmazsak başarılı olamayız. Arslantepe'yi ayağa kaldırdığın zaman 75 bin yılın belediye başkanıyız. Cafer Höyüğünü ayağa kaldırdığın zaman geçmiş 9 bin yılın belediye başkanıyız. Surları ayağa kaldırdığın zaman geçmiş 2 bin yılın belediye başkanı olursunuz. Selçuklu eserleri ayağa kaldırdığın zaman geçmiş bin yılın belediye başkanı olursunuz. Askerlik Şubesi'ni ayağa kaldırırsınız geçmiş yüz yılın belediye başkanı olursunuz. Bunları gelecek kuşağa taşırsanız gelecek bin yılın belediye başkanı olursunuz.

SORU: Başkan'ım 15 ay içinde neler yaptığınızı tekrar sormak istiyorum.

SELAHATTİN GÜRKAN: Gelelim 15 ay içinde neler yaptığımıza… Bi kere yönetimin hizmete ve seri üretime ve kurumsallaşmaya uygun bir şekilde yapılması noktasında bir yönetim organizasyonu yapıldı. Bu yönetim organizasyonu Malatya Büyükşehir Belediyesi'nin hem mali disiplini açısından hem iş disiplini açısından hem iş makinalarının disiplini açısından hem de kurumsallaşmış bir yapı hüviyetine bürünmesi noktasında önemli adımlar atıldı.

SORU: Somut örnekler verebilir misiniz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Örnek tasarruf tedbirleri ile ilgili… Personeller daha önce 130 çeşit maaş alıyordu. Böyle bir mantık olabilir mi? Aynı okul mezunu aynı işi yapıyor ama 130 çeşit maaş.

SORU: Ne yaptınız maaşları?

SELAHATTİN GÜRKAN: Bi kere bunları standartlaştırdık. 4 temel unsura getirdik. Dedik ki, mühendistir, dört yıllık fakülte mezunudur, teknikerdir, lise mezunudur. Bunları standartlaştırdık. Ayrıca görev tanımlarına göre… Operatördür ama ilkokul mezunudur. Bunu tekniker grubuna soktuk.

SORU: Başkan'ım, maaşları kestiniz söylemi ya da eleştirisi bundan mı çıktı?

SELAHATTİN GÜRKAN: O eleştiri nasıl bir eleştiri? O eleştiri şöyle bir eleştiri. Çok önemli bir soru bu. Adam ilkokul mezunu 11 bin lira maaş alıyor.

SORU: İlkokul mezunu mu 11 bin lira maaş alıyor?

SELAHATTİN GÜRKAN: Evet. 12 bin lira alan var. 8 bin lira alan var. 10 bin lira maaş alan vardı. Peki bu maaşları hangi kritere göre yapıyorsunuz dediğimizde proje koordinatörü diyorlar. Adama göre asgari ücretin yüzde 400, yüzde 500 fazlasını alıyorlar. Bu hukuksal anlamda doğru değil, dedik.

SORU: Burada asgari ücret bandında veya biraz üzerinde maaş alanların da maaşları kesintiye uğradığı söyleniyor. Siz bu aralıkta ücret alanların maaşlarını kestiniz mi?

SELAHATTİN GÜRKAN: Asgari ücret bandında ücret alanların maaşları yükseldi. 150 lira ve 250 lira arasında yükselttik. Onun için 2 bin 750 kişinin maaşları yükselmiştir. Dolayısıyla mali disipline önem verdik. Işıklar noktasında, araçlar noktasında, huzur hakları noktasında, mesailer noktasında… Mesela iş makineleri… Takometre takıldı iş makinelerine. Adam diyor ki ben mesai yaptım. Ben şu anda bakıyorum günlük çalışma ortalamaları 4 saat. Ama bunlar daha önce 12 saat üzerinden mesai alıyordu. Bunlar doğru şeyler değil. Hak da değil. Bunları kaldırdık. Mesela bizde bin 200 tane kiralık araç ve iş makinesi var.

SORU: Başkanlığa geldiğiniz zaman mı?

SELAHATTİN GÜRKAN: Tabii ki. Bizde ve şirketlerde bin 200 araç… Bu araçlar ne iş görüyordu? Kontrolü mümkün değildi. Mesela MASKİ'de bunların 800 tanesini gönderdik 80 tanesi ile devam ettirdik. Speküle ettikleri nokta şu; Peki hani kiralık araç fazlaydı niye 80 tanesini yeniledin. Kardeşim ihtiyaç var bir de 800 tane fazla var.

SORU: Yani bin 200 kiralık aracın 800'ü fazlaydı size göre.

SELAHATTİN GÜRKAN: Yok, daha fazlası… Biz çalışmayan ve bir de olmayan araçların kiralanması… Şu anda mahkeme sürecinde. Ve şu anda o ortaklar birbirine girmiş. CİMER'den bize yazılar gelmiş. Mahkemeden bize yazılar gelmiş. Onun araştırmasını yapıyoruz.

SORU: İdari bir araştırma mı yapıyorsunuz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Ortaklar birbirine girmiş. Bizim böyle bir aracımız yoktu ama biz bunların kira bedelini aldık, diyorlar.

SORU: Siz dâhil misiniz bu soruşturmaya? Nasıl bir yol çiziyorsunuz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Ortada bir adli soruşturma var. Adam savcılığa gidip diyor ki, benim şu kadar aracıma kira bedeli aldık ama bu kadar makinemiz yoktur, diyor. Benim ortağım yalan söylüyor, diyor. Dolayısıyla olay mahkemelik ve bizlere mahkemeden yazılar geliyor. Biz de cevap vereceğiz. Bunların hepsi tasarruftur. Bakın bütün huzur haklarını kaldırdık. Hak edilmeyen maaşları da kestik. Ve orada sosyal denge tazminatını da kestik. Bu bir tasarruf tedbirleri hadisesidir. Bu olduğu zaman belediye kendisine geldi. Ayrıca bütün daire başkanlıklarına ödenek ayırıp istediği gibi kullanımını kestik. Bütün yetkileri kendimde topladım. Daire Başkanının kendi kafasına göre ödenek harcamasını kestik.

SORU: Bin 200 tane kiralık aracın 800'ünü iptal ettiniz ama geçen hafta yeni araç alımı yaptınız. Toplamda 106 araç aldınız. 800 aracın iptali noktasında dolar kurunun çok düşük olması ve şu anda yeni araçların alınmasında Büyükşehir Belediyesi'nin zarara uğratıldığı söyleniyor. Bu doğru bir eleştiri mi?

SELAHATTİN GÜRKAN: Böyle bir mantık olabilir mi? Dolar kuru ile araç kiralanmasının ne alakası var?

SORU: Ülkedeki dolar kuruna göre fiyat belirlenmesi olamaz mı?

SELAHATTİN GÜRKAN: Oradaki hadise şu; Bin 200 tane araç fazlaydı niye 100 tane daha alıyorlar, diyorlar aslında. Bu cehaletin pik yapmış halidir. Ve şeytani düşüncenin pik yaptığıdır. Şimdi düşünün, araçların Özel İdare'de kalmış. 40 yaşında 35 yaşında ve araçların çalışmıyor. Tamire yani masrafa binmiş. Şimdi biz 20 küsur otobüs de sipariş verdik. Niye alınıyor, denebilir mi? Biz araçları yeniliyoruz. Kaldı ki amortisman diye bir kavram vardır. Yönetici bunu bilecek. Amortisman kavramında yasal olarak muhasebe kayıtlarına girdiğin zaman amortisman bedeli düşülür.

SORU: Amortisman ne demek?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yani yeni araç alınmamış ve araçların yaş ortalaması 27'ye çıkmış ve masrafa binmiş. Dolayısıyla bu kadar yeni iş makinesi alınması Malatya tarihinde ilk defa bizim dönemimizde alınmıştır.

SORU: Başkan'ım eski dönemlerde de alındı.

SELAHATTİN GÜRKAN: Bu kadar alınmadı. Liste bizde, eski dönemlerde yoktu bu kadar. Talimatımız şu; iki yıl içerisinde Malatya'da, yolsuz, susuz, kanalizasyonsuz hiçbir yer bırakmamak noktasında talimat verdim. Malatya'nın her bir tarafında yoğun bir çalışma var. Büyükşehir'in çalışması var. 12 bin 300 kilometrekarelik alanda çalışma var.

SORU: Başkan'ım kiralık araç mı mantıklı yoksa satın alınması mı mantıklı sizce?

SELAHATTİN GÜRKAN: Ben size söyle sorayım. Siz bindiğiniz arabayı kiralık mı yoksa kendi öz arabanızı kullanmak mı istersiniz? Mesela bağ-bahçeniz var. Kiralık işçilerle mi yaparsınız iyidir yoksa kendiniz yaparsanız mı iyidir? Tarla süreceksiniz. Kendi traktörünüzle mi yapsanız iyidir yoksa kiralık traktörle mi yapsanız iyidir?

SORU: Düşüncenizi anladım Başkan'ım. Başkanlığa gelir gelmez Büyükşehir Belediyesi'nin borcunu açıkladınız. Şu anda Büyükşehir Belediyesi'nin net borcunu açıklayabilir misiniz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Belediyenin borcunu açıkladığımız rakamdan 200 milyon küsur düşün. Şirketlerin borcunu da 450 milyon düşün.

SORU: Bu cevaba paralel şunu sormak istiyorum. Yaklaşık 3 ay önce 450 milyon borç ödedik diye bir açıklama yaptınız. Dün de bir gazeteci arkadaşa verdiğiniz röportajda 650 milyon TL borç ödediğinizi açıkladınız. Tasarruf tedbirleri bir tarafta varken bir tarafta araç alırken ve Büyükşehir Belediyesi'nin yıllık tahmini bütçesi 690 milyon iken 650 milyon borcu nasıl ödediniz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Şimdi 650 milyon borcun 130 milyon civarındaki borcu MASKİ'ninki idi. Bitti. BELSOS'un var. Esenlik var.

SORU: Esenlik'in kaç milyon borcunu ödediniz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Esenlik iflas etmiş bir kurumumuzdu. Hatta 5 kere iflas etmiş. 110 milyon borç açıklamıştık ve 21 milyon da stok vardı. Şu anda Esenlik'in 80 milyon mal stoku var. O borcu da epey düşürdük. Tek tek rakam açıklayamam spekülasyon olmaması için ama eskiden MASKİ'ye veya Belediye şirketlerine mal veriliyor muydu? Veya verirse yüzde kaç ile veriyordu şimdi yüzde kaç ile veriyor? Eskiden bankalar yüzde 47 faizle kredi veriyordu. Şimdi böyle bir durum var mı? Bu Belediye bütçesinin düzenlenmesidir. Gelelim sizin sorunuza. Tabii bizim Büyükşehir Belediyesi'nin bütçesi 695 milyon diye geçiyor ama bunun 550 milyonu gerçekleşecek rakamıdır. Tahminimi söylüyorum. MASKİ'nin bütçesi ayrıdır. MOTAŞ'ın bütçesi ayrıdır. MEGSAŞ'ın bütçesi ayrıdır. Bunları bütüncül olarak hesaplayacaksınız. Açıkladığımız 1 milyar 803 milyon rakamı tüm şirketler dâhidir. 908 milyon Büyükşehir'in borcudur diğeri şirketlerindir.

SORU: Nasıl kaynak üretiyorsunuz bu kadar borç ödemesi için?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yurtdışı kaynaklı Japon ve Fransız iki şirketten krediler alıyoruz. Aynı şekilde biz de yabancı menşeli krediler alıyoruz. Bu krediler nedir? Bu kredilerin bazıları yüzde 50 hibedir bir kısmı ise yüzde 100 hibedir. Örnek, lisanslı depo… 14 milyon Euro. Hepsi hibedir.

SORU: Yabancı uyruklu bir şirket 14 milyon Euro hibe mi etti? Bu şirketin karı nedir? Depo'yu kiraya mı verdiniz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Onlar ayrı. Şimdi ben bunun kaynağını söylemeyeyim mesela Kuzey Çevre Yolu'nu bitireceğiz Kuzey Kuşak Yolu'nu bitireceğiz. Ben bir kaynak buldum.

SORU: Ben buluyorum diyorsunuz galiba…

SELAHATTİN GÜRKAN: Bu kaynak şu şekildedir. Birleşmiş Milletler olsun Avrupa Birliği olsun ve bazı gelişmiş ülkeler gelişmekte olan ülkelerin altyapı diye tabir ettiğimiz su, kanalizasyon, arıtma, yol ve çevre düzenlemeleri ve sosyal işler ile ilgili fonlar buluyoruz. Yönetici kimdir? Yönetici kaynak üreten kişidir.

SORU: Galiba hem tasarruf edip hem de yatırım yapıyorum diyorsunuz.

SELAHATTİN GÜRKAN: Buradaki hizmetler Malatya tarihinin en büyük hizmetleri olacak. Bakınız, 44 yıldır Malatya'ya alternatif bir yol yapıldı mı? Yapılmadı. Biz yaptık 15 kilometre. Kimsenin ruhu duymadı. Yapıldı bitti. Ayrıca 15 senedir devam eden TOKİ için 25 milyon biz 40 milyon da Çevre Şehircilik Bakanlığı olmak üzere 65 milyon ile kamulaştırmasını bitirdik. 16 Haziran'da ihale edilecek. Bunların hepsi belli finans kaynakları ile yapılıyor. Şimdi yarın diyecekler ki ilgili şahıslar, efendim Vakıflar yapıyor, Kültür Bakanlığı yapıyor, Dünya Bankası yapıyor, Başkan sahip çıkıyor diyecekler. Peki, buradaki kilise yıllardır nasıl duruyordu? Ama şimdi yapılıyor. Yarın bunun parasını başka bir yerden aldım diye başkası yaptı sen sahip çıktın diyecekler. Daha önce niye yapılmıyordu? Yarın büyük ihtimalle Kuzey Kuşak Yolu ile ilgili yabancı menşeli kredi çıkacak. Uzun vadeli ve bir kısmı hibe olacak şekilde.

SORU: Ben borçlanmıyorum mu diyorsunuz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Borçlandığımızda oluyor ama ben her ay 21 milyon borç ödüyorum. Geçmiş borçları ödüyorum. Yaklaşık 240 milyon yılda borç ödüyorum. Bu arada Malatya tarihinde bir rekor daha yaptık. 3 bin dönüm yer aldık.

SORU: Nerede aldınız?

SELAHATTİN GÜRKAN: Altay Kışlası'nı aldık. Ve şu anda oranın ihalesini yaptık.

SORU: Para ile almadınız sanırım.

SELAHATTİN GÜRKAN: Onu da diyecekler, para ile mi aldın?

SORU: Başkan'ım ben soruyorum ki insanlar bilgilensin. Kamuoyu aydınlansın.

SELAHATTİN GÜRKAN: Parayla da alınabilir. Ben oraya duvar çekecek miyim? Askeriye, kışla, kantin ve yatakhanelerini yapacak mıyım?

SORU: Altay Kışlası'nın hepsi mi Büyükşehir'e geçti?

SELAHATTİN GÜRKAN: Hepsi değil. Bin 100 dönüm Kışla'dan geçti bin 500 dönüm de meradan geçti. 2 bin 600 dönüm. 200 dönüm de TEMSAN'ın parasını ödedik. 31 milyon ödedik.

SORU: Şimdi Başkan'ım MASKİ'de bazı sıkıntılar yaşanmış. Eski sayaçlar ile ilgili bazı durumlar yaşanmış. Bu durumlar sonrasında bir İzmir firması hem MASKİ'ye hem de tüm basına bazı belgeleri gönderdi. Sonrasında bazı MASKİ çalışanlarının bilgisayarlarına el konuldu. Bir idari soruşturma başlatıldı diye söylendi. Bu İzmir firmasının iddiaları doğru mu? Malatya Büyükşehir Belediyesi zarara uğratıldı mı?

SELAHATTİN GÜRKAN: Bunu tabii MASKİ Genel Müdürü'ne sorsanız daha net cevap alabilirsiniz. Bana intikal eden bilgi şu şekilde; Eski saatlerin yeni saatlerle değiştirilmesi var. Orada haber çarpıtılması var. 4,5 eski saate karşılık 1 yeni su saati alınmış. Bir saatin kilosu 1 kilo 200 gramdır. Bu MKE'ye verilseydi 3 lira gibi bir rakama tekabül ediyordu. Burada aslında 3 liraya satacağımız saati 23 liraya sattık. 6 bin sayaçtan toplam 80 bin lira karımız oldu.

SORU: Demin sorduğum soru ile paralel iki eski daire başkanını görevden aldınız. Bir idari soruşturma başlatıldığı söylendi. Odalarına ve bilgisayarlarına el konulmuş. Kısacası Büyükşehir Belediyesi'nde bir cadı avı mı başlattınız?

SELAHATTİN GÜRKAN: Cadı avı diye bir şey olamaz.

SORU: Sanki eski yönetime karşı bir durum var?

SELAHATTİN GÜRKAN: Burada hiç kimseyi değiştirmedik. Hepsi eski yönetimdeydi. Genel Sekreteri'miz eski Genel Sekreteri. Daire Başkanlarımızın hepsi burada çalışanlardan oluşuyor. Oradaki hadise bunlar ile ilgili ihbarlar gelmiş Teftiş'e. Teftiş'te bunların incelemesi yapılıyor. İnceleme sonucunda somut bulgular çıkınca soruşturma onayı isterler. Soruşturma yaparsınız. Adli yönde ise adli, disiplin yönünde ise disiplin soruşturması yapılır. Mali yönde varsa mali, idari yönde varsa idari soruşturma başlatılır.

SORU: Ama şu anda açığa alındı bu iki isim.

SELAHATTİN GÜRKAN: Soruşturmanın selameti için açığa alınmışlar. Bu yasal bir uygulamadır.

SORU: Bu açığa almadan sonra Öznur Çalık, Hakan Kahtalı ve Ahmet Çakır'ın olduğu bir ortamda sizinle bir görüşme yapıldığı ve AK Parti Malatya milletvekili Ahmet Çakır ile tartıştığınıza dair duyumlar aldım. Bu doğru mu?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yok. Biz her zaman görüşüyoruz ama tartışma olmamıştır. O arkadaşlar da bu konuda aynen benim gibi düşünüyorlar.

SORU: Yani bu açığa alma konusunda aynen sizin gibi mi düşünüyorlar?

SELAHATTİN GÜRKAN: Bizim gibi düşünüyorlar. Evet. Bizde olsak aynısını yapardık, dediler.

SORU: 31 Mart seçimlerinden 4 ay önce adaylığınız kesinleşmişti. Yaklaşık 19-20 ay sonunda Büyükşehir Belediyesi'nde halen istifa, yeni görevler ve atamalar oluyor. Bir ekip problemi mi yaşıyorsunuz? Burada bir özeleştiri getiriyor musunuz?

SELAHATTİN GÜRKAN: Şimdi zaman zaman bu ifadeyi bize karşı kullanıyorlar. Efendim Başkan ekip kuramadı. Biraz evvel yaptığımız işleri anlattık. İller Bankası Genel Müdürü bize dedi ki, bu kadar kısa zamanda bu kadar seri düzelten tek belediye sizsiniz, dedi. Ve teşekkür ettiler. Şimdi yönetim ekibi doğru değilse bu veri nasıl çıkıyor? Maaş ödeyemeyecek bir durumdan cayır cayır iş makinesi alıyorsunuz. Malatya tarihini en büyük yatırımlarını yapıyorsunuz.

SORU: Başkan'ım ekip niye sürekli yenileniyor?

SELAHATTİN GÜRKAN: Ekip yenilenmesi yok.

SORU: 3 basın danışmanı değişti Başkan'ım.

SELAHATTİN GÜRKAN: Biz basın danışmanı atamadık daha. Görevlendirme vardı. Bu şeyler olabilir de ama sizin dediğiniz gibi yenilenme ekipte yok. Basını da aslında çok önemsemedik. Biz iş yapmaktan o işlere fırsat bulamıyoruz.

SORU: Başkan'ım bunun sebebi sizin sinirli bir yapınızın olduğu söyleniyor. Sizi tarif ederken asabi bir yapıda olduğunuz söyleniyor.

SELAHATTİN GÜRKAN: Ben iş disiplinine hassasiyet gösteririm. Mesela temizliğe azami hassasiyet gösteririm. Ben odaya girdiğimde odada temizlik kokacak. Bu esasında herkeste olması gereken bir vasıftır. Temizlik imandan gelir. Biz buraya geldiğimizde hemen mescitleri temizleyin dedik. İlgili şahıslar hemen mescitleri kapandı, dedi. Siz eskiden de geliyordunuz Belediye'ye, şimdi bakın temizlik nasılmış. Şu anda Belediye'ye girdiğinizde bir temizlik kokuyor.

SORU: Atadığınız tüm daire başkanları ve şirket genel müdürlerinden memnun musunuz? Onların işlerine karışır mısınız?

SELAHATTİN GÜRKAN: Hepsinin işine karışırım. Belediye Başkanı olacaksınız ama işe karışmayacaksınız. Böyle bir şey var mı?

SORU: Mesela Esenlik'te bir karar size sorulmadan alınıyor mu?

SELAHATTİN GÜRKAN: İyi karar alınıyorsa problem yoktur. Ama olumsuz bir şey olursa kim olursa hesap sorarım.

SORU: Önceden size karar alırken söylerler mi?

SELAHATTİN GÜRKAN: Tereddüt ettiklerini sorarlar.

SORU: Ama inisiyatif vermişsiniz değil mi?

SELAHATTİN GÜRKAN: Benim verdiğim inisiyatifi kimse vermemiştir. Daire Başkanlarına da Genel Müdürlere de. Kamunun menfaati noktasında her kararın arkasındayım ve yanındayım.

SORU: 15 aydır ben şu konuda bir hata yaptım dediğiniz oldu mu?

SELAHATTİN GÜRKAN: Hata insanla beraberdir. Bariz anlamda böyle bir hata yapmadığımızı düşünüyorum. Mesela ben burayı yatırıma dönüşmesini 1-1,5 senede düzeltirim diye düşünüyordum ama 8 ayda düzelttik. Planlamamız düzgün bir şekilde gidiyor.

SORU: Battalgazi Belediyesi Başkanı iken Yeşil Kuşak diye bir projeniz vardı. Hatta zaman zaman o zamanın Büyükşehir Belediyesi ile çatıştığınız dahi söyleniyordu. Şu anda Yeşil Kuşak diye bir proje kaldı mı?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yapılıyor işte.

SORU: Yeşil Kuşak dediğimiz Battalgazi Belediyesi'nden Ordu Evi'nin olduğu alana kadar yeşillendirilmesi projesi değil mi?

SELAHATTİN GÜRKAN: Doğru. Aynen katılıyorum.

SORU: O bölgeye şu anda ne yapılıyor?

SELAHATTİN GÜRKAN: Hürriyet Parkı tamam… Bitişiğinde ne var? Atatürk Kız Lisesi var. Stad ve Kapalı Spor Salonu'nun alanı tamam değil mi? Orada ortada kalan ne vardı?

SORU: Sanki yavaş ilerliyor Başkan'ım?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yok yavaş ilerlemiyor. Ortada kalan Şehit Kemal Özalper Okulu vardı. O dönemde Büyükşehir Belediyesi bu okulu biz alalım, dedi. Buyurun alın dedik. Tabii alınamadı o dönemde. Tabii bu arada da oradaki binaların tescili gerçekleştirildi. Şimdi biz oraya yeni bir düzenleme yapacağız. O taş binaları müze veya kültür merkezi yapacağız. 203 araçlık oto park yapılacak. Orada 370 metrelik bir parkur ve 570 metrelik ayrı bir parkur olacak. Bir de o bölgede amfi tiyatro alanı ve kitap kafeteryaları yapılacak. Çok güzel şeyler yapılacak. Şu anda KDV ile beraber 25 milyona tekabül ediyor. 12 Aralık'ta bitecek.

SORU: Yeşil Kuşak Projesi 12 Aralık 2020'de bitiyor mu?

SELAHATTİN GÜRKAN: Yeşil Kuşak'ın tamamı değil. Belli bir bölümü 12 Aralık'ta bitiyor. İkinci bölümde Atatürk Kız Lisesi ile Hürriyet Parkı birleşecek. Üçüncü bölümde taş binalar tescil edildiği için sıkıntı yaşayabiliriz. Onu aşmaya çalışacağız.

SORU: Her röportajımda soruyorum. Son sorum hep aynıdır. Malatya basınını takip ediyor musunuz? Yerel basın ile ilgili görüşleriniz nelerdir?

SELAHATTİN GÜRKAN: Malatya basınını takip ediyorum. Malatya basını genel anlamda objektiftir ama bazen demin söylediğim şekilde konuyu tam dinlemeden haberler yapılabiliyor. Çarpıtılabiliyor haberler. Bu tür şeyler doğru şeyler değildir. Basın kamu görevi yapıyor.

SORU: Yerel basının yüzde 95'i genelde sizinle ilgili olumlu yazılar, haberler yapıyor. Yine de basından memnun değilsiniz sanki.

SELAHATTİN GÜRKAN: Öyle bir şey yok. Şu şekilde; Çan eğrisi vardır. Bu normaldir. Yüzde 10 ileridedir, yüzde 10 geridedir ve yüzde 80 ise ortalamadır. Yüzde 90 normaldir. Bizim de yaptığımız anketlerde yüzde 93,5 olumlu mesajlar var.

SORU: Eleştiriye çok kızıyorsunuz sanki.

SELAHATTİN GÜRKAN: Doğru eleştiriyi takdir ediyorum. İşte biz burada bir tabak dahi alsak buradaki arkadaşlardan fikir alırım. Doğrusu da budur. Eleştiri önemli bir hadisedir. Eleştirilmediğin zaman problem vardır. Her toplantıda söylüyorum. Bize itiraz edin. Yeni bir alternatif getirin. Yeni çözüm önerileri getirin, diyorum. Memleket meselelerinde doğru eleştirisi olan arkadaşların eleştirisini değerlendireceğiz. Bilerek burada yanlışlıklar yapılmaz.

SORU: Başkan'ım söyleşimiz bitti. Teşekkür ederim tekrar.

SELAHATTİN GÜRKAN: Ben teşekkür ederim.

Röportaj: Mahir Temur -mahirtemur@gmail.com

Kayısı Haber
Yorumlar 41
MUSTAFA 17 Temmuz 2020 12:54

Öyle bir şey yok. Şu şekilde; Çan eğrisi vardır. Bu normaldir. Yüzde 10 ileridedir, yüzde 10 geridedir ve yüzde 80 ise ortalamadır. Yüzde 90 normaldir. Bizim de yaptığımız anketlerde yüzde 93,5 olumlu mesajlar var. bu cevaba bakacak olursak başkan ?,5 yalan söylüyor

Vatandaş 16 Temmuz 2020 08:46

Mahir bey elinize yüreğinize sağlık çok güzel sorular. Merak edip size soru sormak istiyorum, Siz sorduğunuz soruların net cevaplarını aldınız mı? Cevaplardaki samimiyet ve doğruluk derecesi hakkında fikriniz nedir? Bu röportajın analizini bir köşe yazısı ile yazabilirmisiz? Elinize, kaleminize sağlık, doğru yoldan şaşmamanız dileğiyle

Osman 12 Haziran 2020 15:25

Bülent Bey firma sayıştayın tespit ettiği zararı ödeyince iş bitiyor mu sence? Firmaya milyonlarca lira haksız kazanç sağlayanlar hiç bir şey olmamış gibi işine gücüne devam mı edecek? Yazık be kardeşim yazık. Gürkan meteliğe kurşun sıkıyor şu ekibin yaptığına bakın. Ben suistimal etmişler demem milletin kanalını almam ama ortada büyük bir yanlış olduğu aşikar.

Suat 12 Haziran 2020 15:19

Bülent Bey Allahdan Sayıştay var, yoksa 4 milyon lira mütahit firmaya ekstıradan kıyak geçilmiş olacaktı. Peki işini takip etmeyenler , mütahide bu kıyağı geçenler hakkında bir disiplin soruşturması açılacak mı? Bu ekip bu giďişle Gürkanı mahcup edecek. Birde Sayıştaya ispiyonlayan C.A. diyor Belediyeciler. Adamlar yemin ediyorlar. Ama iyi yapmış devlet milyonlarca zarardan kurtulur insallah.

Kemal 12 Haziran 2020 11:48

Bu iş siyasetin konusu olmaktan çıkmıştır. Üniversitelerin psikoloji bölümleri başkanımızı incelemeli.

Bülent 12 Haziran 2020 11:39

Suat bey bahsedilen 4 milyon zimmeti firma ödeyecek belediye ve kişilerin bir zararı olmayacak.

Suat 12 Haziran 2020 10:44

Selahattin Başkanım, herkes Destek Hizmetleri Daire Başkanınız Bülent Yücetaş ve eski 2 Daire Başkanı ve 1 şube müdürü ile ilgili Sayıştay müfettişlerinin 4 milyon zimmet çıkardığını konuşuyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız?

AKPARTİ'DEN DAHA FAZLA OY ALDIM 12 Haziran 2020 08:11

"13 ilçenin hepsinde lideriz artı AK Parti’nin kazanmadığı ilçelerde de öndeyiz." demişler. yani sadece siz varsınız. Akparti olmasaydı size kaç kişi oy verirdi merak ettim.

Said Bey 11 Haziran 2020 19:15

Said bey yorumumda hakkıyla çalışıp mesai alan kardeşlerime her hangi bir ithamda bulunmadım. Sadece baziyorumlar 11 bin maaş endeksinde gidiyor genelde, binde bir de olsa boyle bir örnek var onu vurgulamak istedim. Yarın Gürkan çıkar bu adamın bordrosunu yayınlar haklı yorumlarinizda haksız duruma düşer. Emin olunki 10 bine yakın maaş almış olan bu vatandaşın ismini aciklasam herkes hayret eder. Yukarıdaki yazıda Gurkanin eleştirilecek binlerce noktası var, adam bir şehir ile dalga geçiyor. Maaşlar üzerinden de algı yönetiyor. Siz maaş dedikçe vatandaş a bak sesi çıkan 3 beş tane mesaisi kesilen aç gözlü personel diye bakıyor. Halbuki Gurkani ve capsizligini en iyi biz belediye personelleri biliyoruz

Said 11 Haziran 2020 16:49

11 Haziran 2020 08:08 ‘De yorum yapan arkadaşım. Evet haklısın fakat o dönem sadece o kişi veya kişiler mesai almadı,bahsettiğin daire başkanı kim bilmiyorum ama o dönemde Personeline mesai veren Herkes yine görevinde veya -Terfi Aldı-. Ayrıca mesai hiç kimseye hediye olarak verilmedi,Allahtan korkun gece gündüz sizin için çalışan bir sürü kardeşiniz var burada ,hepsi iyi değildir elbette ama hak eden çok insan var.Sizin üstünüze çamur değse koşa koşa temizlemeye gidersiniz ama bu insanlar KANALİZASYON da çalışıyor,insan pisliğinin içinde.Sizce hakkı değil mi 300-500 TL fazla almak,Bana kalsa 10.000 TL maaş bile az,kendi nefsinize düşünün ve artık suçlamayın.

Esan 11 Haziran 2020 14:23

Acil bir fililasyon ekibinin kurulması ve bu kadar yalanı hiç yüzü kızarmadan anlatan Selocan hocanın yetiştirdiği talebelerin tespit ve takip edilmesi son zamanlarda temas kurduğu kişilerin karantinaya alınması gerekiyor. Yoksa bu kadar yalan bu toplumu ifsad eder.

Kazım 11 Haziran 2020 11:30

Taşeron maaşları tartışılırken 11 bin yalanını söylüyor. Resmi İşçi ve memur maaşlarını belediye belirlemiyor zaten. Taşeronlardan 11 bin alan ilkokul mezunu da üniversite mezunu da yoktu. Külliyen yalan. Sorsanız ona da bir açıklama uydurur. Net maaş değil brüt maaş der üstüne kullandığı iş makinesinin yakıtını ekler kullandığı bilgisayarı ekler de ekler. O mantıkla hesaplarsak kendisi 280 bin TL maaş alıyor.

Zeki 11 Haziran 2020 11:13

Başkan işi çözmüş. Kötü bir örnek buluyor bunu abartarak alakalı alakasız kullanıyor. Muhatapları ya memur olduğu için cevap veremiyor ya parti zarar görmesin diye susuyor o da herkes sustuğu için kendisi de inanıp yürüyor. Bu kredi oranlarında da borçta da işçi maaşlarında da yatırımlarda da böyle. Adam iyi niyetli değil hiçbir hassasiyeti yok hiçbir korkusu yok. Dinsizin hakkından imansız gelir diyorlar ya. Malatya'da Bunun hakkından gelebilecek kimse yok. İşimiz Allah'a kaldı. O da bu tarafta mi o tarafta mi görür bekleyip göreceğiz

Ömer 11 Haziran 2020 09:09

Sayıların gerçek olmadığını söylüyorsunuz. Başkan gidip araçları tek tek saymadığına ve borçları da başkan hesaplamadığına göre ona brifing verenler hangi rakamları vermişse onu söyler. Kimse kusura bakmasın.

11 bin lira alan ilk okul mezunu 11 Haziran 2020 08:08

Değerli arkadaslar, yorumlarda ara ara 11 bin alan personelle ilgili söylemlere rast geliyorum. Bu konuda Gürkan çok davyalan değil. Olay şöyle özel idareden Maski ye geçen ilk okul mezunu işçiler mevcuttu. Bu işçilerin maaşı memur maaşından yüksek malesef. Üstelik 657 memurlara mesai yazilamaziken bu personeller işçi kadrosunda olduğu için mesai de yazılabilir. Geçmiş dönemde bu personellere full maas, full mesai ve arazi tazminatı eklenince bu işçi arkadaşın maaşı 10 binlere yaklaşıyordu. Fakat işin garip tarafı emekliliği dolan bubisci hala emekli edilmedi. Bu işçiye full mesai yazan daire başkani hala koltuğunda oturuyor. Hatta bu daire başkanı genel müdür ve genel müdür yardımcılığı kadrosu için ismi sıkça geçen bir daire başkanı.

Alirıza Boyun 11 Haziran 2020 00:50

Hepsi çelişki ve tutarsız cevaplar. Ben bir Ak Partili olarak utandım ve yazıklar olsun dedim. Bu kadar çarpıtmak çok ayıp.Kurum çalışanı olarak Maskinin 325 aracı ki 60 tanesi maskinin,nasıl 800 olarak ifade ediliyor pes doğrusu.Önceki dönem insanca ve seviye olarak çok iyi bir kadroydu. Biz başkandan artık bir şey beklemiyoruz.Kurumumuzda amirlerin bilgisayarları toplanıyor.Fitne fesat her taraf. Personel artık yoruldu. Gidişat iyi değil

Ali 11 Haziran 2020 00:33

Mahir Bey bu adama akşama kadar aynı soruyu sorsan da ayni yalanı duyardın. Israr etmen kar etmemiş. Sorular güzel ama cevaplar montaj.

Sadi 11 Haziran 2020 00:31

Yalanın batsın. Sen nasıl böyle kolay yalan söyleyebiliyorsun. İlk geldiğinde belediyedeki bütün tayyip erdoğan fotoğraflarını kaldırdı. Şimdi her yere tayyip erdoğan fotoğrafı astırıyor. Hem de kocaman. Bir yılda 3 sefer makam odasındaki fotoğrafları değiştirdi. Bundan olmaz. Malatyaya yazık oluyor. Mesela 12 bin alan (o da yalanmış şimdi 11 bin diyor) ilkokul mezunu kimmiş onu bir açıklasın. Yok öyle biri. Züğürt agadaki o sahne aklima geliyor. "Birimiz bir b... yedik ama kim?' diye soruyor ya şener şen. Biz Malatyalıların durumu da aynı. Bunu Malatya'ya başkan adayı yapan başta Recep Tayyip Erdoğan sonra onaylayan il Başkanı ve milletvekillerine bu gunah da yeter bence.

Süleyman 11 Haziran 2020 00:08

Başkan niye sürekli çalışıyoruz,reklam yapmıyoruz,reklam yapmaya fırsatımız yok diyorsun ? Aslında sorunun cevabı basit.Başkan sen reklam yapıyorsun,nasıl reklam ile geldiysen öyle ayakta kalmaya çalışıyorsun.Haksızlık ediyorsun,seni eleştirenlere şeytanlık yapıyorsun deme,yazıktır günahtır ve haktır.Konuşmanda kibir var başkan,Allahtan kork,çünkü o kibirleneni sevmez.

Salim saha 10 Haziran 2020 23:44

Nasıl bir toplumsanız öyle idare edilirsiniz Selahattin beyi ak parti getirdi aday etti ve Başkan seçildi sayın Gürkan hiç bir zaman ak partili olmadı sorulan sorular doğru ama cevaplar gözümüzün içine baka baka yalan söylüyor burada ak partili millet vekilleri ve il yönetimi ne yapıyor ak parti Malatya’da sayın Gürkan’la bitmiştir. Sindirme ve algı operasyonu ile insanların onuru ile oynamak bir belediye başkanına yakışmıyor, ak partili idareciler düşünsün 15 ay geçti kaldı 3.5 yıl yazık bu Peri’yi ne hale düşürdünüz

Padişahım çok yaşa 10 Haziran 2020 23:41

"Oradaki hadise şu; Bin 200 tane araç fazlaydı niye 100 tane daha alıyorlar, diyorlar aslında. Bu cehaletin pik yapmış halidir. Ve şeytani düşüncenin pik yaptığıdır." bu ifadeniz yersiz olmuş başkan, Sayın Cumhurbaşkanımız a yalan dolan bir çok eleştiri yapılmasına rağmen kendilerinden bu tarz ifadeler duymadım, size vatandaşın haklı olarak sorduğu soruya şeytani düşünce demenizi yakıştıramadım, siz "Biz millete efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya geldik" düşüncesiyle hizmet eden AK PARTİ yi temsil eden bir belediye başkanısınız, bu ithamınızı bir vatandaş olarak kabullenmiyorum.

Cemalettin 10 Haziran 2020 23:10

Hiç bir peygamber dahi toplumunda ?,5 takdir edilmemiş. Camide hocalar anlatıyor hepsi binbir çile çekmis, bir sürü laf etmişler. Tayyip Erdoğan bile ` oy almamış ama Gürkan ?,5 halk desteğini yakalamış. Destek vermeyen %6,5 da Başkanı seviyor destekliyor ama nazar boncuğu niyetine çekimser duruyor. Bahatin adlı yorumcunun dediği gibi Allahım biz ne halt ettiğinde başımıza bunlar geliyor. Eğer 2023 e kadar akıl ve ruh sağlığımızı koruyabilirsek gazi sayılırız. Rahmetli anam dua ederken "Allahım çağa çokluğunun ağlına mukait ol" derdi. Ah Benim cennetlik melek anam ah. Duana şimdi yüzbinler amin diyor.

Aliseydi Koç 10 Haziran 2020 22:49

2 milyar civarında borç açıklayan Selahattin Gürkan bugün kalkmış Büyükşehir Belediyemizi 908 milyon borçla devraldık diyor. Yıllık gerçekleşecek bütçemiz tahminen 550 milyon diyor ama 1 yılda 650 milyon lira borç ödedik diyebiliyor. Esenlik Markettin market toptancılarına yaptığı ödemeleri, MOTAŞ ın aldığı yakıt için ödediği parayı bile Büyükşehirin borcunu ödemiş gibi yansıtıyor. Bir tek proje açıklamıyor. Malataya dair tek bir hayalini paylaşmıyor. İşi gücü kendini övmek ve geçmişi karalamak. Ne diyem bir ayetmiydi hadismiydi bilmiyorum. Nasılsanız öyle yönetilirsiniz diyordu. Böyle başa böyle tarak

Remzi 10 Haziran 2020 22:20

Bence sorun Selahattin Gürkan değil. Selahattin Başkanı suçlamak işin en kolay tarafı. Hatta topu taça atmak bence. Adam meydanı boş bulunca konuşuyor. Başkan bu mülakatında anladığım kadarıyla MASKİ de olmayan araçlar varmış gibi gösterilip kira ödenmiş diyor. İlk okul mezunlarına 10-12 bin TL maaş verdiler diyor. Esenliği defalarca iflas ettirdiler diyor. Ne demesini bekliyorsunuz daha. Çalmışlar, çırpmışlar, milletin parasını çar çur etmişler diyor. Peki üstüne alınan var mı? Ahmet Çakır ortada yok. Haci Uğur 3 maymunları oynuyor. Yarın Vekiller Büyükşehirde bir koordinasyon toplantısı yaparlarsa dinime imanıma şaşırmam. Birde mutlu aile fotoğrafı verirler. Neyse ya.

Bahatin 10 Haziran 2020 22:05

Evet acı ama gerçek. İnanılır gibi değil ama realite. Bu röportajı mutlaka arşivleyin. Bir gün evlatlarinız torunlarınız Selahattin Gurkanı sorduklarında bu röportajı verin okusunlar, onlar anlayacaklarını anlarlar. Bu, toplum olarak günahlarımızın bir bedeli ise yağmur duasına çıkar gibi Malatyalıların Ulu Camiye gidip topluca tevbe edip, Ey Allahımız biz bir halt ettik sen etme diye dua etmesi lazım. Biz de Sultan Ahmet Camiine gider orda dua ederiz. Galiba biz toplum olarak büyük bir günah işledik, bir halt ettik ama ne halt ettik valla bende bilmiyorum. Artık Malatyaya gelmek istemiyorum maalesef?

Musa 10 Haziran 2020 22:03

Bir adam belediyenin sitesine koyduğu herkese açık 1 sayfalık özgeçmişe 5 yalan sığdırıyorsa bir röportaja neler sığdırmaz ki.

Zülfükar 10 Haziran 2020 21:50

Güzel bir Malatya deyimi vardır. " Her taraf ayna çal çal oyna"

Aziz paşahan 10 Haziran 2020 21:37

Beyler soruları okuyun cevapları okumayın günaha girersiniz. Yalan yalan yalan cevap yok cevap yokcevap yok, kıvırma kıvırma kıvırma. Yazık günah malatyaya

Ali 10 Haziran 2020 21:24

Siz cevapları kaydırmış olmayasınız Mahir bey soru cevaplar farklı da

Veli 10 Haziran 2020 21:23

Yazık malatyaya

İsmet 10 Haziran 2020 20:36

Yok Mahmut Bey ilk yalan 11 bin alan ilkokul mezunu değildi. İlk yalan Battalgazi'nin hiç borcu yok yalanıydı.

Mahmut 10 Haziran 2020 20:25

Herşey o ilk yalana inanıp alkışlayınca başladı. 11 bin TL alan ilkokul mezunu ilk yalandı sonra gerisi geldi.

Yaşar 10 Haziran 2020 18:37

Başkanım Maski'de 800 personel yok ki 800 araç olsun.

Editör 10 Haziran 2020 18:20

Teknik bir durumdan kaynaklanan yorum yapamama hatası çözülmüştür.

Gelde gülme 10 Haziran 2020 17:44

Günüm çok güzel geçiyor. Röportajı okudum keyfe geldim. Mahir bey teşekkürler.Çok güzel sorular. Cesur sorular. Cevaplar mı gülmekten yazamıyorum. Selahhattin bey Erzurumlu teyo amca(yalan ustası) rolünde filmde oynayabilir. Ayrıca acıdım zavallı bir adam durumuna kendini düşüren çakıra. Adam zavallı imiş etrafındakiler sayesinde iş yapmış bu adam. Başkan gibi gözükmüş. Ne acziyet bunlara susuyor.Diğer ak partili vekiller mi. Batan gemiden(ak partiden) mal, makam, iş koparma , yakın işe yerleştirme derdindeler. Kafalarını çıkarları için kuma gömmüşler. Ak partinin bitişi fiilen başlatmışlar. Malatyamı hak ettik. Sarı öküzü vermeyecektik. Beceriksiz korkak çıkarcı dengeci adamlara zamanında dur diyecektik. Yapmadık. Çakırı hacısı bacısı kahtalısı ve beceriksizLİK ZİRVESİ bülenti ihsanı durduracaktık. Zamanında ders verecektik ki bunlar olmaya. NGürkanın tüm yanlışları eskinin beceriksizliğini benciliğini de tescilliyor. Gürkanın günahına Kahtalı çakır hacı uğur bülent öznur ve ihsanda ortaktır. Bakalım mevlam neyler neylerse güzel eyler.

Bahrili 10 Haziran 2020 16:55

Samimi olarak soruyorum duyduklarına inandın mı?

Burak Selçuk 10 Haziran 2020 16:54

Kurtlukta düşeni yemek kanundur. Düşene bir tekme de siz vurun. Bak bunların başkanı vekil ona rağmen özel kalem müdürlerinden biri arıtmada sürgün diğeri park bahçelerde sürgündü şimdi açığa almışlar. Aynı parti iken böyle oluyorsa parti değişince yöneticiler ne yapılıyor. Geriye kazıklı voyvoda olmak kaldı.

Seyit 10 Haziran 2020 16:46

Bu kadar seviyesiz cevaplara zaman ayırdığım için kendime kızgınım. Yazık Malatya'ya vallahi. Bu arada Mahir Beye de sorularına verilen alakasız cevaplara tahammül ettiği için teşekkür etmek lâzım. Evet onun bunun bilgisayarını toplatıp insanlara hafiyelik yaptırıyorsunuz ya. İşte bu mesajı şuan belediyede yazıyorum. Gelin benim bilgisayarımada el koyun lütfen. Yoksa darılırım????????

Arif Kurban 10 Haziran 2020 16:05

adamın biri “kurban” mevzuunu anlatıyormuş: "çocuğu olmayan hazreti davut, allah'a dua etmiş, 'ya rabbi bana bir kız çocuğu ver, onu sana kurban edeyim' demiş. dua tutmuş, davut, kızının adını ayşe koymuş, gel zaman git zaman, çocuğun kurban edileceği zaman gelmiş, hazreti davut kızı yatırmış, tam boğazını kesip kurban edecekken, azrail, gökten bir keçiyle çıkagelmiş, 'kızı bırak, al bu keçiyi kurban et' demiş"! dinleyenlerden biri dayanamamış: "yahu bunun neresini düzelteyim; hz. davut değil hz. ibrahim; kız değil erkek; ayşe değil ismail; azrail değil cebrail; keçi değil, koç"!

SUDE 10 Haziran 2020 14:00

sorulara bir şey diyemem ama cevaplar hayal kırıklığı.anlayan beri gelsin

OSMAN 10 Haziran 2020 13:19

helal sana başkanım.bu kararlığın devam eder inşallah

Bakmadan Geçme